Veelgestelde vragen
BESTELLEN
1.1 Hoe bestel ik een product?
A) Producten in je shoppingbag plaatsen
- Via de categorieën in ons hoofdmenu zoek je naar een bepaald product, waarbij je het filtermenu aan de linkerzijde kunt gebruiken om je selectie te verfijnen.
- Nadat je de juiste kleur en maat van het door jou gekozen product hebt geselecteerd, klik je op ‘In shoppingbag’. Nadat je dit hebt gedaan klik je op ‘Voeg toe’.
- Rechts bovenin de website is het totaalbedrag van de door jou geselecteerde producten te vinden. Door op ‘Shoppingbag’ of ‘Afrekenen’ te klikken, kun je bekijken welke producten je geselecteerd hebt.
- Hier vind je ook je Shoppingbag overzicht, waar je een artikel altijd nog kunt verwijderen door op het kruisje bij het desbetreffende product te klikken.
- Klaar met winkelen? Klik dan op ‘Bestellen’ op de overzichtspagina.
B) Inloggen, registreren of bestellen zonder account
- Log in als je al klant bent.
- Nog geen klant? Klik dan op ‘Registreren’ en vul je gegevens in. Klik op ‘Bevestigen’ om je registratie definitief te maken. Na voltooiing van de registratie ontvang je een bevestigingsmail.
- Bestellen kan bij ons ook zonder account. Klik meteen op ‘Bestellen’, vul je gegevens in en klik vervolgens op ‘Bevestigen’.
C) Bestelling bevestigen
- In het besteloverzicht dat volgt, kun je de bestelling bevestigen.
- Controleer je shoppingbag en adresgegevens. Je kunt nu je bezorg- en/of factuuradres nog wijzigen.
- Klik op ‘Kies betaalmethode’ om je bestelling definitief te maken.
D) Betaalwijze kiezen en afronden van de bestelling
- Na bovenstaande handelingen kun je een betaalwijze kiezen en bevestigen door te klikken op ‘Betalen’. Vervolgens word je doorgestuurd naar de betaalpagina.
- Op onze website kun je betalen met iDeal en Creditcard.
- Uitleg over de betaalmethodes vind je onder ‘Betalen’.
1.2 Hoe annuleer ik een bestelling?
1.3 Het product is niet meer beschikbaar, wat nu?
1.4 Het product is niet meer leverbaar, wat nu?
Heb je vragen over een specifiek product? Neem dan contact op met ons op. De contactgegevens vind je via ‘Winkel’ in ons hoofdmenu.
Voor overige vragen over het bestellen van een artikel kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op onze website, via shoponline@vanoorschotmode.nl of via telefoonnummer 0492 – 538806.
BETALEN
2.1 Welke betaalmogelijkheden biedt Van Oorschot Mode Helmond?
Je kunt betalen via ABN Amro, ING, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, Knab, Regiobank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers. Betalen via iDeal gaat op dezelfde manier als internetbankieren. Je hebt je bankpas en identificatiemethode nodig.
- Je betaalt op de vertrouwde manier van internetbankieren.
- Je betaalt via de veilige software van internetbankieren.
- Betaling via iDeal is gratis.
Je kunt betalen met een MasterCard en met Visa. Via een beveiligde SSL-server voer je je creditcardgegevens in. Je herkent de beveiligde SSL-server aan de gesloten sleutel bovenaan je scherm. Als de creditcardmaatschappij de betaling heeft goedgekeurd, wordt je bestelling verstuurd. Je betaalt hierbij alleen de kosten die je creditcardmaatschappij rekent. Voordelen van deze betaalmethode:
- Je betaling gaat via een beveiligde SSL-server.
- Wij berekenen geen extra kosten voor betalen met creditcard.
VERZENDEN
3.2 Welke verzendmethodes gebruikt Van Oorschot Mode Helmond?
Van Oorschot Mode Helmond werkt voornamelijk met PostNL.
- In de bevestigingsmail lees je: ‘Verzonden’.
- Bestellingen die op werkdagen vóór 17:00 uur op de post worden gedaan, worden dezelfde dag nog verzonden. Je bestelling wordt de volgende dag (m.u.v. zondag) bezorgd.
- PostNL bezorgt op maandag t/m zaterdag tussen 09:00 en 18:00 uur.
- Let op: Sommige winkeliers zullen jouw bestelling op een later tijdstip op de post doen. Pas wanneer je een verzend mail ontvangt, weet je zeker dat je pakketje onderweg is.
- Wanneer je op de dag van bezorging niet aanwezig bent op het door jou opgegeven bezorgadres, wordt het pakketje door PostNL aangeboden aan je buren. Je ontvangt een kennisgeving met informatie over het afleveradres. Wanneer de pakketbezorging ook niet lukt bij je buren, ontvang je een bericht van de bezorger. Hierop staat een ‘niet-thuis-code’. Via de aangegeven link kun je een keuze maken voor een tweede pakketbezorging op een dag, tijd en locatie dat het jou beter uitkomt. Met deze tweede bezorging weer niet aanwezig? Dan kun je het pakketje, met de kennisgeving van de postbezorger en een geldig legitimatie bewijs, ophalen bij één van de PostNL Postkantoren.
3.3 Wat kost verzenden buiten Nederland?
Onze producten worden binnen Europa geleverd. We leveren naar alle adressen in de landen uit onderstaande tabel. Ook de verzendkosten vind je in deze tabel.
Land | Verzendkosten | Land | Verzendkosten | |
België | € 9,00 | Letland | € 33,00 | |
Bulgarije | € 32,00 | Luxemburg | € 13,00 | |
Denemarken | € 15,00 | Oostenrijk | € 14,00 | |
Duitsland | € 9,00 | Polen | € 24,00 | |
Estland | € 32,00 | Portugal | € 35,00 | |
Finland | € 23,00 | Roemenië | € 31,00 | |
Frankrijk | € 15,00 | Slovenië | € 24,00 | |
Griekenland | € 26,00 | Slowakije | € 21,00 | |
Hongarije | € 24,00 | Spanje | € 21,00 | |
Ierland | € 37,00 | Tsjechië | € 21,00 | |
Italië | € 18,00 | Verenigd Koninkrijk | € 15,00 | |
Kroatië | € 27,00 | Zweden | € 19,00 |
RETOURNEREN
4.1 Kan ik mijn bestelde product(en) retourneren?
4.2 Wat kan niet geretourneerd worden?
- Gedragen, gebruikte, beschadigde en/of gewassen producten.
- Producten die niet in de originele staat verkeren.
- Producten zonder labels en/of originele verpakking.
- Ondergoed.
Alvorens een product te retourneren aan een winkel, meld je de retour aan op de website van Van Oorschot Mode Helmond. Dit kan op twee manieren.
Optie 1: Via de link in je bevestigingsmail (account niet vereist)
- Bij het bestellen krijg je een e-mail bevestiging van je bestelling. Klik in deze e-mail op de link naar je besteloverzicht. Je wordt doorgestuurd naar een overzicht op onze website waar je jouw retour kunt aanmelden. Geef vervolgens onder ‘Actie’ aan dat je het product wilt retourneren.
- Let op: Ben je de bevestigingsmail kwijt? Meld de retour dan aan via jouw account. Heb je nog geen account? Maak deze dan eerst aan en gebruik hierbij hetzelfde e-mail adres als bij het plaatsen van je bestelling.
Optie 2: Via je account
- Ga naar je account en klik op ‘Bestellingen’. Klik op het bewuste ordernummer en geef vervolgens onder ‘Actie’ aan dat je het product wilt retourneren.
- Let op: Heb je nog geen account? Maak deze dan eerst aan en gebruik hierbij hetzelfde e-mail adres als bij het plaatsen van je bestelling.
Voor beide manieren geldt: Je retourneert het product aan de winkel waar je het product hebt besteld. Je kunt het product per post terugsturen naar de winkel, maar je kunt het product ook zelf terugbrengen. Het adres van de winkel kun je vinden op onze website onder ‘Winkel’, alsmede op de factuur die je bij je bestelling ontvangen hebt. Het is helaas niet mogelijk om de retourbetaling in de winkel te ontvangen. Meer informatie hierover vind je onder ‘Wanneer ontvang ik de retourbetaling?‘
4.4 Kan ik mijn bestelde product ook ruilen?
4.6 Wanneer ontvang ik de retourbetaling?
Zodra het product is afgeleverd en de retour is geaccepteerd, ontvang je een hiervan een e-mail. Het totaalbedrag van het product/de producten inclusief eventuele verzendkosten en exclusief retourkosten, wordt dan binnen 5 werkdagen teruggestort op je rekening. Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarmee je de betaling van jouw bestelling hebt gedaan. Het bedrag kan dus teruggestort zijn op je bankrekening of op je creditcardrekening. Na onze retourbetaling verschijnt het bedrag niet altijd meteen op je rekening. De termijn waarop het bedrag bij ons afgeschreven, en bij jou bijgeschreven wordt, is afhankelijk van je bank/creditcardmaatschappij/enz.
Ook wanneer je jouw retour terugbrengt in de winkel wordt het bedrag teruggestort op de rekening waarmee je de betaling van jouw bestelling hebt gedaan. Omdat de betalingen via een digitaal systeem verlopen, is het helaas niet mogelijk om de retourbetaling in de winkel te ontvangen.
GARANTIE & KLACHTEN
5.1 Heb ik garantie op de producten van Van Oorschot Mode Helmond?
5.2 Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb ontvangen?
MIJN ACCOUNT
6.1 Hoe maak ik een account aan op Van Oorschot Mode Helmond?
Ga naar registreren rechts bovenin onder ‘Account’ en vul je gegevens in. Klik op ‘Registreren’ om je registratie definitief te maken. Na voltooiing van de registratie ontvang je een bevestigingsmail. We gaan zorgvuldig met je gegevens om. De gegevens worden niet verkocht of ter beschikking gesteld aan derden, tenzij specifiek aangegeven.
Winkel eenvoudig op Van Oorschot Mode Helmond door je aan te melden bij ieder bezoek. Klik daarvoor op ‘Log in’ onder ‘Account’ en vul je e-mail adres en wachtwoord in. Winkelen zonder ingelogd te zijn kan ook, bij de bestelling van producten meld je je dan alsnog aan.
6.2 Hoe wijzig ik de gegevens van mijn account?
6.3 Hoe verwijder ik al mijn gegevens?